dinsdag 6 februari 2007

flashback: ode aan Leuven (juni 2004)

uit de oude doos ...

Leuven
met zijn studenten, Big Bill, de Stella Artois
ga nu niet zeggen, Leuven heuh, hoe wie waar wa is da!
Het is de plaats waar ik nu woon
waar je ons kan zien, waar ik me vertoon.

Met zijn stadhuis, St-Pieterskerk, oude markt en pleintjes
kom er gerust eens rondkuieren, je vindt het vast fijntjes.

Tijdens de zomer is er elke week iets te beleven
tja tweedezitters begin nu almaar vast te beven.
Tijdens het jaar te veel feestvieren,
nu al blokkend luisteren naar onze plezieren

Vorige week gestart met de langste dag
een rustigskes begin
maar volgende week met de Beleuvenissen
dan vliegen we er in.

Elke vrijdagavond staat de stad dan op zijn kop
In menig straat op menig plein kruipen artiesten 't podium op.
Jazz & Blues, folk, special, tropical
telkens rond een ander thema hoor en zie je vanal.

Verder heb je nog Vlaanderen zingt waar ik zeker mee ga brullen
zelfs zo onopvallend dat een krant vorig jaar mijn foto en verhaal ging onthullen.

De eerste zondag van augustus is het fijnproeversfestijn
want voor een speciaal natje en droogje moet je op Hapje Tapje zijn.
In de binnenstad in de straatjes gaat er erg veel lekkers in
Voor een gezellig familiedagje is dit echt iets naar je zin

en Marktrock tja het blijft toch wel een rockend fenomeen
Van beginnend Leuvens talent tot wereldklasse nummer één
13-14-15 augustus ben ik van de partij
Met Lou Reed zijn Perfect Day oh, ik word nu al blij

En als het allemaal wat sportiever mag,
kom je gewoon nu zondag naar de tofsportdag!

De septemberkermis met jaarmarkt dan, de laatste in de rij
vooral voor dochterlief zijn we dan hier van de partij
op paardjes zitten is namelijk haar top of the bill
en wie kan er weerstaan aan zo een mooie kinderwil

dus zie j'in Leuven op de kermis een blondje op een paard
die heel luid tatert en roept want ja, ze wil wel wat meer vaart
dan kijk je eens tersluiks in't rond want ergens wat apart
zie je dan waarschijnlijk weer deze dame in het zwart



Meer over Leuven, zijn evenementen, restaurantjes, musea, ...
zie www.leuven.be

Geen opmerkingen: