maandag 25 juni 2007

de gestalkte parkeerwacht

Ik parkeer mijn auto binnen een blauwe zone (= parkeerschijf verplicht) nadat ik mij na een ferme u-bocht goed zet.

Er komt een vrouwke naar mij geschuifeld. Ik schat ergens in de zeventig.
"Pssst, pasop, ze trekt foto's".
Ik kijk alsof ik het in Keulen hoor donderen.
"euhm wablieft mevrouw"
"Die daar, met haar rood, die is verkleed van de polis en die pakt foto's. Past maar op want ze heeft u gezien."
"Euhm, ik heb niets verkeerd gedaan, dus wat is het probleem dan mevrouw?" Ik begreep er niks van en probeerde me alle eventuele overtredingen van de laatste 5 minuten voor de geest te halen .
" Past op, z' is daar en ze heeft u gezien en ge staat op de foto. Oeioei, ze houdt u in d' oog hé, pas maar op, oeioei".
En zo gaat dat nog een dikke twee minuten verder tot ze er ineens vandoor schuifelt.

Er komt een jongedame in rode fleece op me toegestapt.
Ze bekijkt mijn auto, gaat aan de venster kijken, gaat enkele meters verder, twijfelt, draait zich om en kijkt me aan (ik kijk schaapachtig terug).
Ze komt terug en vraagt me wat dat vrouwtje me wist te vertellen.
Ik antwoord "Tja, vooral pas op voor die verklede van de polis met hare kodak want ge staat er op en dat altijd opnieuw met veel ge-pas-op".
De parkeerwacht stelt zich voor en vertelt me dat die dame dat dus continu doet en haar zelfs al een voormiddag achtervolgde en heel vaak bespiedt.
Na nog 2 minuten beklag over het madammeke én na een uiteenzetting over haar niet-fototoestel kon ik dan eindelijk gaan winkelen.

Enfin, mijn schijf stond juist en gelukkig nam ze geen foto's want mijn haar is niet gewassen (maar dat geheel terzijde).

Geen opmerkingen: