zondag 5 augustus 2007

bedrijfs-BBQ

Alles was er om de BBQ van het bedrijf waarmee manlief geliëerd is te doen slagen.
- er was mooi weer (écht prachtig zomerweer)
- er waren leuke mensen (écht fijne collega's heeft die manlief)
- er was een stukje gras waar de kinderen konden spelen (met veel klaverkabels maar ik hield me in en liet alle onkruid staan)
- er was alcohol (waar niet overdreven veel van gedronken werd wegens te warm)
- er was vlees en vis en er waren groenten (niet van alles evenveel maar bon)
- maar vooral er waren onze kinderen.
Hun motto was: hoe trekken we de aandacht, hoe zorgen we ervoor dat wij steeds in het middelpunt staan.

hun taktiek
° nooit praten maar altijd roepen (zelfs als je iets in iemands oor fluistert)
° speelgoed kan je als je opruimt ook op het dak gooien ipv in de bak (ach, dak/bak, het rijmt dus is het allebei goed zeker)
° als je naar het toilet moet roep je gewoon heel luid "de kaka komt, de kaka komt, hij komt nuhuu"
° als je moet plassen: idem maar kaka wordt dan vervangen door pipi
° vertel veel moppen. Kindermoppen worden wel niet door volwassenen begrepen, enkel door het vertellende kind maar: geen probleem. Het vertellende kind lacht zoooo luid en uitbundig dat het niet opvalt of er iemand anders meelacht.
° verder kom je er bij elk volwassenengesprek tussen en kruip je ongewild en ongevraagd op de schoot van de mensen.
° maak voor iedereen aanwezig een mooie tekening.
° negeer je ouders en alles wat ze vragen en zeggen

Het was weer een vermoeiende dag.

Gehoorde uitspraak
" toen ik vroeger (voor ik kinderen had) ging winkelen en er waren kinderen die ambetant deden dan zei ik altijd: met mijn kinderen zal het niet waar zijn later. Als je zelf kinderen hebt besef je dat het zo is en dat je er niet veel aan kan doen".

Zou hij daar iets mee bedoeld hebben mbt onze kinderen?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh ja, zó herkenbaar!

MorganMagic zei

ik heb de tactiek zelfs aan mijn ventje voorgelezen en we hebben onze dag afgesloten met een lach ;-)
zàlig toch, die kindjes van je!

Skating Mom zei

LOL,ge blijft er eigenlijk heel nuchter onder hè,chapeau !