zondag 28 oktober 2007

" Wie kan er mij de weg naar ...

... Jezus-Eik uitleggen?" vroeg iemand op het forum.

Voor ik het wist werd ik uitgenodigd om mee cultuur te gaan snuiven (en laat ik me dat nu net voorgenomen hebben).

Het werd een soort van blind date met een dame die niet de kleine kortharige brunette bleek te zijn die ik verwachtte.
Na de voorstelling nog samen een wijntje en een babbel, leukleuk (en, wow, wat een boeiende job!!).

Maar waar het nu eigenlijk om ging:

Zoon

Chris Lomme‘Zoon’ verveelt zich thuis als zijn moeder weer uit werken gaat. Hij is alleen. Dan doolt hij door de straten. Steeds vaker trekt hij op met junks. Hij rookt zijn eerste joint. Elf is hij. Het is 1992. Van dan af gaat het snel. Op zijn achttien is zoon tiran in huis. Zoon slaat zijn moeder om haar geld. Zoon verkoopt het halve huis in ruil voor drugs. Het verhaal van een moeder, die haar kind verliest, en hoe ze daar mee omgaat. ‘Zoon’ is een monoloog met muziek, gebaseerd op een echt gebeurd verhaal.

Stijn Devillé (teskt en regie) - Geert Waegeman (compositie) - Chris Lomme (spel) en Cro-Magnon (muziek)


Ik vond het echt sterk.
Chris Lomme is absoluut een grootse dame zeg!!
De muziek begeleidde, en leidde en begeleidde en maakte het af.
Knap werk!!

Ik ben blij dat ik meeging en als er nog eens iemand een wegbeschrijving nodig heeft naar een CC ...

Geen opmerkingen: