donderdag 28 februari 2008

en daar was Jules


Oudste zoon komt uit school
zijn armen vol met tassen
"oeioeioei," denkt zoontjes mama
"moet ik dat allemaal wassen?"

"Neenee", zegt zoontje "dat is Jules
en die mag met mij mee
in de auto in mijn huisje
joepiejoepiejee".

"Wow, fantastisch leuk" zegt mama
"ga jij dan voor hem zorgen
hem eten geven en "slapeke doen
"tot hij weer teruggaat morgen?"

"Maar hij mag altijd bij me blijven,
hij is toch mijn dikke vriend".
"Maar zoontje toch, dan zijn de vriendjes
van de klas niet goedgezind.
Want iedereen wil Julles wel eens
zijn huis en bedje tonen
En even zo heel even maar
eens samen met hem wonen"

...

Zeg zoon, zeg dochter, wat gaan we eten,
Waarvan wordt Jules vast groot?
Drinkt hij graag een glaasje melk
en lust hij ook graag brood?"
"Neen zegt zoon neen zegt dochter
brood ziet hij niet zitten
Julleke die lust dat niet
die eet alleen graag frieten.
Koud of warm dat maakt niet uit,
hij lust ze allebei.
Dus Jules kreeg frietjes en wij ook
en iedereen was blij.

Die nacht sliep iedereen mooi en flink
in zijn eigen bed.
Voor Jules hadden we bij zoontje
een extra bed gezet.
Pyama aan en oogjes toe
en slaap maar lekker zacht.
En zoon, welja, die straalt nog steeds
met Jules bij hem vannacht ...

Geen opmerkingen: