dinsdag 11 maart 2008

Bosduiven

Helemaal in het begin zaten ze steeds aan onze ramen en schrok ik me vaak te pletter als ze opstegen of ofsprongen.
Toen ze doorkregen dat er erg veel beweging in het huis was kozen ze om op een veilige afstand te blijven (goed voor hen want ik dacht regelmatig aan de heerlijke duivenconsomee die ik op mijn huwelijk voorgeschoteld kreeg).

En nu zijn ze er weer terug.
Met tientallen springen ze in het rond, ze landen en stijgen op (het lijkt hier wel de Brussels Airport der bosduiven).

En ik schrik er niet meer van op en bedenk me dat het toch een fijn leventje moet zijn. Een beetje pootje krab in de bosgrond, wroeten met je bek in de omgewoelde aarde ...
Ze eten (denk ik) geeneens wormen (oef).

1 opmerking:

Anoniem zei

It's an awesome article for all the web people; they will take advantage from it I am sure.

Also visit my web blog; http://gto120dlaocm402mfos02.com