zondag 1 februari 2009

Prospeer

't Is vrijdag en de spanning stijgt
de jasjes die gaan dicht.
Ik mag weer met een vriendje mee
die met de lach op zijn gezicht.

Eerst nog mee naar Stekelbees
met alle vriendjes spelen.
Ik krijg al heel snel in de gaten
Dat oudste zoon me zal moeten delen.

Zus leert broer de kneepjes van 't vak
en toont hem hoe mij te verzorgen.
Mijn bedje komt naast dat van hem te staan.
Joepie ik blijf hier tot morgen!

We aten pistolees en eten van de chinees
en dronken ook nog groene soep.
We gingen naar oma's en opa's toe
en daar kregen we hmhm snoep.

We hebben ook nog gepuzzeld
en massa's spelletjes gespeeld,
en de lieve knuffels des huizes
hebben hun kleren met me gedeeld.

Ik sprong gaten in de lucht
en leerde salto's maken,
en ik werd ook platgeknuffeld
door de 3 kleine handvol-snaken.

Broer ging ook aan de achterdeur staan
en je zal 't niet geloven jaja:
daar waar er rook uit de schoorsteen komt
is het huisje van onze jufrouw Bea.

En nu is het weer maandag
en mogen we naar 't klasje gaan.
ik word al een beetje benieuwd
waar mijn bedje volgende week zal staan!

Daaahaaag
Prospeer (de klasbeer)

1 opmerking:

Anoniem zei

Gezellig, zo'n weekend een beer in huis.