dinsdag 1 december 2009

klaasjeuh!!

"hoeveel keer nog slapen mama?"

"Wanneer gaan we naar de Sint mama?"

"Gaat het zoals vorig jaar zijn mama?"

"Mag ik me laten schminken mama?"

"Zullen we op tijd aanschuiven voor een ballon mama?"

"Gaat die gekke meneer met zijn stelten weer rondlopen mama?"

"Krijgen we een kadootje mama?"

"Zal er weer zo een gek huisje met beweegdingen zijn?"

"Hopelijk kunnen we er ook weer knutselen hé mama, dat was leuk."

Eerst was er nog een regenachtige zaterdag waarop onze kinderen de hele dag verloren bleven lopen en met niets geanimeerd konden worden.
Ten lange leste toog ik met de 2 oudsten naar de plaatselijke bioscoop om "Up" te bekijken tijdens het eten van een halve bak popcorn (de andere helft ging down on the floor).

En toen, toen was het (ein-de-lijk) zondag, D-day.

"Klaasjeuh!" riep de jongste onvermoeid (want op zo'n momenten zijn ze wakkerdewakker évidemment).

Enfin, de kroost zit ingesnoerd in de wagen, ik snel nog naar binnen om een noodrantsoen voor ons allergisch kindeken.

Manlief sleurt de print met uitleg uit de printer en we vlammen tegelijkertijd richting poort tot ik plots een arm voel die me dwingend tot stilstaan maant.
"Shit" roept de wederhelft (oeps, het verboden woord).
Ik zeg dat het nu niet de moment is om vuile woorden te scanderen en dat we moeten voortmaken.

Toen volgde er een luide vloek (hij deed het niet express sint hij deed het niet express).

En toen kwam het eruit: "f*ck," (jaja, hij was op dreef) "dat Sintfeest was gisteren!"

"Waaaat?"

Ja, inderdaad, we waren een dag te laat.

Hét geweldige sintfeest van de werkgever met optredens van de studio 100 band, geschenkjes, grime, ballonnen, spel en vertier en 4 uur lang plezier was op zaterdag en niet op zondag.

Ik zwéér het u, 3 krijsende-ik-wil-naar-de-sint, oververdrietige "klaasjeuheuheuh" kinderen, het breekt een moeders hart.

Maar bon, Technopolis was ook zeer leuk (behalve toen er daar Pieten ten tonele verschenen voor het Sintfeest van de firma Lumen of zoiets.

Ach, we zijn ook maar mensen (en de Sint bezorgd de geschenkjes alsnog via de papa dikke oef).

1 opmerking:

zapnimf zei

Hiervoor verdien je toch wel kletsen op de blote poep.
En een rol plakband voor de weken voor sinterklaas...