vrijdag 27 juni 2008

mixed emotions

Ze worden groot, onze twee schoolgangers.

Gisteren oudercontact.
De dochter deed het bovengemiddels goed en mag volgend jaar naar het tweede leerjaar.
De zoon werd ook bejubeld en geprezen en mag naar de tweede kleuterklas (van de ene buurvrouw-juf naar de andere buurvrouw-juf).

Terwijl ik in de gang stond te wachten hoorde ik dat een klasgenootje van de zoon afscheid moest nemen van haar babyzusje.

Het meisje was ziek, erg ziek en heeft het gevecht verloren.
Vreselijke slecht nieuws, een hel voor de familie.
Ik krijg het slecht-nieuws-spook niet goed uit mijn hoofd ...

Knuffel en koester je kindjes, groot en klein.
Ze zijn zo kostbaar!

1 opmerking:

MorganMagic zei

inderdaad, da's meer dan waar, en ik probeer het ook elke dag te doen: bewust kijken naar dat kleine wonder dat groot wordt...

ook Sarah mag naar de 2de kleuterklas, als ongeveer jongste van de bende begint ze in een nieuw klasje, spannend!

goed van jouw 2 lieve schoolgangers!

en zo droevig, afscheid moeten nemen nog voor 't leven goed en wel begonnen is :(

en, mevrouw handvol, ik ben je niet vergeten hoor, wel een beetje afwezig door een zieke dochter enz. maar ik denk wel aan je!