vrijdag 22 augustus 2008

beestenboel

Hoe het voelt om tijdens het opkomen van de zon een pauw door je tuin te zien parraderen?
Euhm, gewoon eigenlijk, ware het niet dat het ons pauwenbeest niet is.

Hoe komt die hier maar vooral hoe krijg ik die weer weg en help wat is die groot en o jee, die heeft maar 1 pluim in zijn staart en oh mijn god die kan lawaai maken en oooh wel mooi en aiaiai zou die agressief zijn enz enz

De hele dag werden we begluurd.
Op 2 cm van het raam stond hij naar ons te kijken, wandelde even naar de zijkant kwam nog eens kijken, wandelde naar het bos ...
Toen we begonnen te denken dat hij voorgoed weg was hoorden we hem weer roepen waarop we weer gingen zuchten om hem even later weer met zijn snavel tegen het raam te zien staan.

In gedachten zag ik het beest tot een vormeloze platgedrukte massa op de straat liggen (ze durven hier wel eens het gaspedaal indrukken) dus begon ik na enkele uren rond te bellen voor pauwenopvang, zonder resultaat.

De volgende dag was hij foetsie.
Jammer ergens. Ik zag het anders al helemaal voor mij.
Een draad, een hokje, enkele kipjes erbij, ...

Ik zal het dan maar houden op de eerste boom uiterst rechts waarin een koppeltje eekhoorntjes huist, en de talrijke bosduiven, de buurkatten, ...



Afbeelding: www.fransmensonides.nl/leidenoost.htm

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Eekhoorntjes zijn veel leuker dan een pauw, toch?

een handvol zei

En ook veel stiller :).

MorganMagic zei

schoon toch, zo'n pauw, wat doet dan een beetje geluidsoverlast - wie heeft er ook alweer 3 kinderen?

MorganMagic zei

(maar eekhoorntjes zijn ook leuk...)