donderdag 26 februari 2009

op glad ijs

Een schaatskamp, en waarom niet dachten we.
Onze twee oudsten binden dus elke dag de schaatsen aan en krijgen les volgens leeftijd en kunnen.

Nu ja.

Gehoord tijdens de les van woensdag uit de mond van de begeleidster van mijn 4-jarige:

Mannekes, stel u voor dat ge naar een discotheek gaat en ge ziet daar ne ferme gast of een grave griet en ge denkt: die wil ik wel eens binnendoen.
Awel hé, dan moet ge uw truukskes om te versieren gaan bovenhalen.
Ik zal ulle eens zeggen hoe ge moet versieren sé.
Weet ge hoe? Awel, ge schudt eens overal mee.
Alle kom, schud eens met alles.
Weette, ge moet vooral met uw billen schudden.
"Shaken met de billen, shaken met de billen" zongen ze.


Ik keek en zuchtte en vluchtte naar de gang.

PS. Doel: door te schudden wordt de aanzet tot achteruitschaatsen gegeven.
Maar euhm, kon dat niet via een Plopdansje zoals de ganzenpas of via een Donald-Duck-immitatie ofzo?

PPS. Een grave griet versieren, ik hoop dat hij dat niet al schuddend gaat doen ...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent toch zeker dat het een schaatskamp is?

een handvol zei

Hij heeft in ieder geval toch schaatsen aan (net als de misschien-al-maar-mogelijk-ook-nog-niet zestienjarige die zijn les geeft).

Ze kunnen het schaatsen zo op het eerste zicht al allebei stukken beter dan maandag. Dus iets hebben ze wel geleerd (naast de discotheek-versiertips).

Anoniem zei

Rofl zeg, qua alternatief lesgeven kan dat tellen :D