woensdag 26 januari 2011

gedichtendag: Na een dag als vroeger

Wanneer ik morgen doodga,
zeg dan niet aan mijn kinderen
hoe ik er vroeger bijliep.
Vertel niet over de epaulet,
die over de schouder klimt
of uit de BH valt,
pfff hoe ik er toen bijliep.
Vertel niet aan mijn kind,
dat ik een kuif én permanent had.
vertel het niet,
toon het zeker niet door foto’s te bekijken.
door netkousen en ontvingerde handschoenen te tonen,
vertel niet van de Madonnaplaten en de netkousen met gaten,
hoe ik er bijliep pfff.
Echt, zeg het aan geen kind.
ik zou me omdraaien in mijn graf.
ze zouden niet willen geloven
dat hun eigen moeder, jaja deze vrouw
dat diegene die hen zo liefhad
rondliep met wimpers in het blauw.
(naar: Hans Andreus – voor een dag van morgen )

verscheen eerder op jutblogt.be

Geen opmerkingen: